Using Dialogic Reading Strategy to Teach English to Young Learners

Penulis          : Oktavia / 1201014 / 2012 / KP

Pembimbing : Dra. An Fauzia Rozani Syafei, M.A.

Abstract

This paper explains about the implementation of dialogic reading strategy to teach English to Elementary school student’s grade 6 in learning English. The writer will explains the procedures and the advantages of dialogic reading strategy. Grover Whitehurst a psychology found this strategy. This strategy uses the acronym PEER (Prompt, Evaluate, Extend and Repeat) and CROWD (Completion prompts, Recall prompts, Open-ended prompts, Wh-prompts, and Distancing prompts). This strategy helps students to use more words, speak in longer sentences, improving their vocabulary and practice their English.

Keywords: Dialogic Reading Strategy, Teaching English to Young Learners.


Makalah ini membahas penggunaan strategi Dialogic Reading dalam membantu siswa kelas 6 Sekolah Dasar untuk mengerti pelajaran bahasa Inggris. Penulis akan membahas prosedur serta manfaat dari strategi Dialogic Reading. Strategi ini dikembangkan pertama kali oleh seorang psikolog asal Amerika bernama Grover Whitehurst. Strategi ini menggunakan akronim PEER (Prompt, Evaluate, Extend and Repeat) dan CROWD (Completion prompts, Recall prompts, Open-ended prompts, Wh-prompts, and Distancing prompts). Strategi ini dapat membantu siswa dalam menggunakan lebih banyak kata-kata, berbicara dengan kalimat yang lebih panjang, meningkatkan pengetahuan siswa dalam mempelajari kosa-kata dan siswa juga dapat mempraktekan kemampuan bahasa mereka.

Kata Kunci: Dialogic Reading Strategi, pembelajaran bahasa Inggris untuk anak-anak.